We begonnen de dag met een filmpje van professor O. Ze reisde met een teletijdmachine naar 2050 en zag daar dat het helemaal niet goed gaat met onze aarde. Ze had onze hulp nodig om uit te zoeken hoe we duurzaam met water kunnen omgaan.
We gingen in 2 groepen aan de slag met allerlei opdrachten en proefjes.
Activiteit 1 : Watervoetafdruk in voedsel en kledij
We berekenden onze eigen voetafdruk en controleerden hoeveel water er wordt verbruikt in producten die we kopen.
Activiteit 2 : Wateroverlast en droogte
We leerden over droogte en wateroverlast in België en welke oplossingen er hiervoor bestaan.
Activiteit 3 : Watervervuiling en kwaliteit
We onderzochten waardoor ons water wordt vervuild en waarom dit schadelijk kan zijn voor ons en andere levende wezens.
Activiteit 4 : Waterverdeling in de wereld
En ten slotte onderzochten we met leuke proefjes en opdrachten hoe zoet water op dit moment verdeeeld is in de wereld.
Eénmaal we alle opdrachten uitgevoerd hadden, legden we alle puzzelstukjes samen om het grote geheel te overzien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten